Platanowy murzynek z żurawiną (bez: glutenu, nabiału, cukru, zbóż)

Odnalazłam w Auchan, w Warszawie platany nazywają się tam banany warzywne. Sprzedawane są na tackach, cena za 600g czyli za 2 spore platany to ok 5zł. Nie zastanawiając się zbyt długo kupiłam je i jeden z nich posłużył mi do zrobienia pysznego murzynka. Przepis jest prosty i szybki a efekt wspaniały. Nawet moi rodzice się nim zajadali chociaż uważają moją dietę za fanaberię. Dla mnie to niewypowiedziany komplement 🙂

Oczywiście nie mogłabym być sobą, gdybym czegoś nie zepsuła i oczywiście udało mi się. Zapomniałam dodać suszoną żurawinę do środka ciasta. W związku, z czym posypałam nią jeszcze płynne ciasto, w piekarniku po wierzchu. Następnym razem dodam ją do środka, bo pasuję do niego idealnie. Ciasto jest puszyste, wilgotne i miękkie. Naprawdę polecam Wam je zrobić.

Do przygotowania potrzebujesz:

  • 4 kopiaste łyżki mąki kokosowej
  • 1 mocno żółty platan, z czarnymi kropkami (banan warzywny)
  • 2 jajka
  • 7 łyżek roztopionego oleju kokosowego + do posmarowania formy
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki miodu (kopiaste)
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1-1,5 łyżki suszonej żurawiny
  • 1/2szklanki wody
  • 2 szczypty soli.
  1. Suche składniki mieszamy razem w misce.
  2. Oddzielamy żółtka od białek. Białka odstawiamy na bok i dodajemy do nich szczyptę soli.
  3. Żółtka, platana, miód, sok z cytryny i olej blendujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. Łączymy z suchymi składnikami, dalej blendujemy, w międzyczasie dodajemy wodę.
  4. Białka ubijamy na sztywną pianę i łączymy delikatnie z naszym ciastem. Na koniec wrzucamy żurawiną i mieszamy.
  5. Keksówkę wykładamy wysmarowanym tłuszczem papierem do pieczenia. Rozgrzewamy piekarnik do 180°C i pieczemy do suchego patyczka (ok. 40min), z termoobiegiem.

Smacznego!

WP_20160423_037WP_20160423_008

WP_20160423_016

Lubicie platany? Czekam na Wasze komentarze 🙂

Jeżeli spodobał Ci się mój przepis koniecznie podziel się nim ze znajomymi😉

 

2 uwagi do wpisu “Platanowy murzynek z żurawiną (bez: glutenu, nabiału, cukru, zbóż)

    1. Jeżeli już chciałabyś dodać banana to raczej musiałby być mocno dojrzały (z brązowymi kropkami) ale musisz pamiętać o tym, że platany dzięki swoim właściwościom zastępują mąkę i jajka. Myślę, że musiałabyś dać więcej jajek, mąki i nie ręczę za efekt 😉 Powodzenia 🙂

      Lubię to

Skomentuj

