Placuszki topinamburowo-batatowe (bez: glutenu, nabiału, cukru,zbóż)

Idzie wiosna! Czuję to w powietrzu i widzę na sklepowych półkach. Pojawiają się coraz ciekawsze warzywa. Nigdy nie jadłam topinamburu i obiecałam sobie, że jak gdzieś go znajdę, to zakupie. Czytałam, że ma bardzo dużo pro zdrowotnych właściwości m.in pomaga w utrzymaniu odpowiedniej mikroflory jelit klik klik.

W końcu znalazłam, te małe bulwy, pojawiły się w Lidlu.  Po zakupieniu spędziły dwa dni w lodowce i pomyślałam, że w końcu nadszedł czas aby się za nie zabrać. Żeby nie było im nudno zalazłam też połówkę batata i wpadłam na pomysł zrobienia z tego mixu placków. Nie bardzo wiedziałam jaką dodać do nich mąkę ale wybór padł na cieciorkową.

topinambur

Spróbuję opisać Wam smak topinamburu dla tych którzy nie jedli go nigdy wcześniej i jestem ciekawa czy Ci co go znają się zgodzą z moim opisem. Mogę śmiało powiedzieć, że to jeden z tych nieoczywistych smaków. Pierwszy kęs jest dziwny ale dobry, i z każdym następnym jest coraz fajniej. Trochę przypomina mi połączenie surowego selera i pietruszki  ale to nie do końca to samo. Moje dziecię zjadło placuszki chętnie i powiedziała, że jej smakowały a ona jest najsurowszym krytykiem kulinarnym w domu. Ten smak jest ciekawy i naprawdę warty spróbowania ale też wiem, że nie wszystkim przypadnie on do gustu. Myślę, że smakowita może być zupa z topinamburu, i muszę koniecznie spróbować herbatki z jego plasterkiem. Jeszcze trochę mi tych bulw zostało wiec na pewno spróbuję zrobić i jedno, i drugie:)

Do przygotowania placków potrzebujesz (ok 10 placków):

  • 4 małe bulwy topinamburu
  • 1/2 małego batata
  • 2 jajka
  • 1/4cebuli
  • 1/5 szkl. wody
  • 3 łyżki mąki z cieciorki
  • tłuszcz do smażenia (olej kokosowy bezzapachowy, masło klarowane, smalec)
  • oregano, kurkuma, pieprz, sol do smaku
  • koperek do posypania placków.
  1. Batata i topinambur obieramy, myjemy i ścieramy do miski na tarce o grubych oczkach.
  2. placki topinambur-batat
  3. Dodajemy wszystkie pozostałe składniki, mieszamy.
  4. Rozgrzewamy tłuszcz na patelni. Łyżką kładziemy i rozpłaszczamy na patelni placki. Smażymy na średnim ogniu ok 6 min. aż się zarumienią.
  5. placki topinambur-batat
  6. placki topinambur-batat-3
  7. Jemy gdy są cieple bo wtedy są najsmaczniejsze:)

placki topinambur-batat-4placki topinambur-batat-5

Smacznego!

Lubicie próbować nowe smaki? Jaki ostatnio Was najbardziej zadziwił? Piszcie w komentarzach:)

Jeżeli spodobał Ci się mój przepis koniecznie podziel się nim ze znajomymi 😉

3 uwagi do wpisu “Placuszki topinamburowo-batatowe (bez: glutenu, nabiału, cukru,zbóż)

Skomentuj

