Egg roll’s – czyli koreański omlet (bez: glutenu, zbóż, nabiału,cukru)

Bardzo lubię omlety ale już mi się trochę znudziły. Przeglądając różne przepisy znalazłam  korean egg roll’s czyli koreańską wersję naszego omleta. Bardzo mi się spodobały te jajeczne zawijaski. Ale jeszcze bardziej spodobało to mi się w nich to, że są proste w wykonaniu i można je zrobić ze składników, które akurat zalegają nam w lodówce 🙂 Czyli danie idealne!

W oryginale dodaje się do nich mleko ale ja nie miałam żadnego mleka roślinnego, poza tym obawiam się, że mogłoby ono zbyt mocno zmienić smak omleta i dodałam po prostu wody. Użyłam też zupełnie innych dodatków niż w oryginalnym przepisie bo nie miałam akurat żadnego z podanych tam składników i zwiększyłam ilość jajek, przez co mój rolls wyszedł ogromny ale dzięki temu nie obawiałam się, że „ciasto” porwie mi się przy zwijaniu. Uprzedzam jednak, że trzeba mieć troszkę cierpliwości (szczególnie jak się je robi pierwszy raz) bo gdy nasz „omlecik” przywrze do patelni to niestety mogą się porobić dziury i z zawijasków nici:)

Do przygotowania potrzebujesz:

  • 6 jajek
  • 1 bardzo dobrej jakości parówka (im więcej w niej mięsa i, im krótszy skład tym dla nas lepiej)
  • 1/2 marchewki
  • 3 cm pora
  • cienki plaster  kapusty włoskiej
  • 1/2 szklanki wody
  • łyżeczka posiekanej natki pietruszki
  • dobry tłuszcz do smażenia (olej kokosowy, masło klarowane, smalec)
  • po ok 1/2 łyżeczki przypraw sól, pieprz, kurkuma, oregano, gałka muszkatołowa
  1. Jajka wbijamy do miski i roztrzepujemy z przyprawami trzepaczką. Dodajemy wodę i jeszcze chwilę roztrzepujemy.
  2. Warzywa i parówkę kroimy drobno, wrzucamy do jajek i mieszamy.
  3. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i łyżką wazową wlewamy naszą masę jajeczną. *Uwaga! Musimy nalać tyle masy aby pokryła całą patelnię i przy okazji jej warstwa nie ani była zbyt cienka (będzie się źle zwijało – będzie pękać) ani zbyt gruba.
  4. Gdy masa się zetnie, zwijamy ją do połowy. Smarujemy odkrytą część patelni tłuszczem. Zawijasa przesuwamy jego zwiniętą częścią do brzegu patelni a na wolne miejsce wlewamy kolejną porcję masy, tak aby się połączyła z pół okrągłym brzegiem ściętej masy. Czynność powtarzamy aż skończy nam się masa jajeczna.
  5. WP_20160307_013
  6.  Zawijaska przekładamy na talerz, kroimy na kawałki i posypujemy natką pietruszki 🙂

WP_20160307_021

Smacznego!

Podoba Wam się taka wersja omleta? Piszcie w komentarzach 😉

Jeżeli przepis się Wam spodobał, koniecznie podzielcie się nim ze znajomymi!

 

 

Skomentuj

