Czekoladowo-bananowe trufle (bez: glutenu, cukru, nabiału, jajek, zbóż)

Czekoladowe kuleczki, temat nieco oklepany bo już na wielu Paleo/Raw blogach się pojawił. Zrobiłam wszystkie z blogosfery i czułam, że można wydobyć więcej z tego genialnego i prostego przysmaku. Poszukiwałam smaku idealnego, nie to żeby tamte były złe, ale mi zawsze czegoś w nich brakowało;)

Kombinowałam, szukałam i w końcu, znalazłam tajny składnik, który sprawia, że według mnie te pralinki są idealne – banan! Zaspokajają w pełni wszystkie kubki smakowe u mnie w domu, nawet Vikinga (a to nie łatwe bo Viking jest wychowany na typowo PRL-owskiej kuchni!) 🙂

Do przygotowania potrzebujesz:

  • 4 łyżki mielonych migdałów (można pominąć i dać więcej wiórków kokosowych)
  • 4 łyżki wiórków kokosowych +1 do obtoczenia kulek
  • 3 łyżki tłuszczu (masło klarowane, olej kokosowy)
  • 10 daktyli
  • 1 banan
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka karobu (można pominąć)
  • łyżka miodu
  • 100ml wody
  1. Daktyle zalewamy wodą w garnuszku i gotujemy aż będą się rozpadały (7-10 min.), gdy daktyle są już miękkie przerzucamy je do miski i w tym samym garnuszku roztapiamy tłuszcz (możemy też włożyć tłuszcz go ugotowanych daktyli, chwile poczekać aż się roztopi i wszystko przełożyć do miski).
  2. Wiórki kokosowe mielimy na mąkę w młynku do kawy. Zmielone wrzucamy do miski z tłuszczem i daktylami. Dodajemy resztę składników i blendujemy na jednolitą masę.
  3.  Na talerzu rozkładamy papier do pieczenia i z masy formujemy kulki (masa będzie się kleiła więc możemy to robić za pomocą dwóch łyżek) na tym etapie kulki nie muszą mieć idealnego kształtu, później się tym zajmiemy teraz zależy nam na rozporcjowaniu masy:). Uformowane kulki wstawiamy na ok 6-10min. do zamrażarki.
  4.  Wyciągamy naszą poporcjowaną masę i teraz rękoma formujemy z nich kulki, które obtaczamy w wiórkach kokosowych.
  5. Gotowe trufle trzymamy w lodówce, najlepsze są następnego dnia, o ile oczywiście przetrwają :P.

WP_20160212_015

Z podanych składników wychodzi ok. 16 trufli wszystko zależy od tego jakiej wielkości kulki uformujecie.

Smacznego!

Lubicie bez cukrowe słodycze? 🙂 Piszcie w komentarzach!

Jeżeli przepis się Wam spodobał , koniecznie podzielcie się nim ze znajomymi!

 

Skomentuj

