Omlet z porem, awokado i szynką parmeńską (bez: glutenu, mleka, cukru)

Omlet – klasyk! Najlepiej jak jest puszysty. Zwykły jest nudny a może dodać do niego jakąś ciekawą przyprawę? Można dodać a nawet trzeba:) Ja dodałam gałkę muszkatołową i wyszło pysznie.

Do przygotowania potrzebujesz:

  • 5 jajek,
  • 5 cm pora,
  • 1/2 dojrzałego awokado,
  • kilka plasterków szynki parmeńskiej (szukamy takiej bez konserwantów),
  • zdrowy tłuszcz do smażenia (masło klarowane, smalec),
  • kilka kropel soku z cytryny,
  • szczypta gałki muszkatołowej,
  • szczypta sody oczyszczonej,
  • sól, pieprz – do smaku.

  1. Pora drobno kroimy. Obieramy awokado ze skórki, kroimy na kawałki skrapiamy sokiem z cytryny i przyprawiamy solą, pieprzem do smaku.
  2. Jajka wbijamy do miski, dodajemy sodę, przyprawy (gałkę, sól, pieprz) i miksujemy ok 3 min. na wysokich obrotach (omlet będzie bardziej puszysty).
  3. Tłuszcz rozgrzewamy na patelni, wlewamy jajka i posypujemy po całości pokrojonym porem. Smażymy ok 6min na małym ogniu, możemy też przykryć patelnię pokrywką. Po tym czasie ostrożnie przekładamy omlet na drugą stronę i trzymamy na patelni jeszcze 3 min:)
  4. Wykładamy omlet na talerz, na wierzch kładziemy plasterki szynki parmeńskiej (ja akurat miałam dwa plasterki) a na szynkę pokrojone awokado.

WP_20160211_003

Smacznego 🙂

Lubicie omlety? Bo ja bardzo! Piszcie w komentarzach 🙂

Jeżeli przepis się Wam spodobał , koniecznie podzielcie się nim ze znajomymi!

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Omlet z porem, awokado i szynką parmeńską (bez: glutenu, mleka, cukru)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s