Wegański obiad/dieta samuraja- Quinoa (komosa ryżowa) z warzywami.

Komosa ryżowa – Quinoa, wszyscy się nią zachwycają i ja też należę do tego grona bo jest to jedno z niewielu pseudo zbóż, które swobodnie mogę jeść, nie szkodzi mi. Zawiera całe bogactwo witamin i minerałów ale o tym będzie osobny post bo akurat quinoa naprawdę zasługuje na chwilę uwagi:)

Dzisiaj wegański obiad. Nie miałam wcale ochoty na mięso. Często nachodzi mnie ochota na bezmięsne posiłki i wcale nie czuję się z tym gorzej. Jeżeli chodzi o dietę paleo to nie do końca jestem do niej przekonana, owszem często jadam posiłki paleo ale nie zawsze. Mam wrażenie, że nadmiar protein (mięso) mi nie służy, potrzebuję też dobrej jakości węglowodanów złożonych a komosa ryżowa jest ich świetnym źródłem.

Zapraszam Was do przygotowania pysznej komosy ryżowej z białą kapustą, porem, marchewką i korzeniem pietruszki:)

Do przygotowania potrzebujesz:

  • 1 szklanka komosy ryżowej ugotowanej na sypko (komosę, jak wszystkie kasze moczymy przez noc żeby pozbyć się kwasu fitynowego)
  • 1 marchewka
  • 5-8cm pora
  • garść jarmużu
  • 1 korzeń pietruszki + natka
  • 1,5 łyżeczki soku z cytryny
  • 1,5 łyżeczki masła klarowanego
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi, natka pietruszki.

WP_20160127_002

  1. Kapustę szatkujemy drobno; marchewkę, pora, korzeń pietruszki kroimy w ćwiartki.
  2. W garnku rozgrzewamy masło i wrzucamy wszystkie pokrojone warzywa, podsmażamy przez chwilkę i zalewamy wodą. Dusimy ok 15 min (lubię jak warzywa są lekko al dente). Pod koniec duszenia dodajemy sok z cytryny i przyprawy.
  3. W oddzielnym garnku gotujemy wodę i do wrzącej już wody wrzucamy umyty jarmuż. Gotujemy przez ok 5min. Wodę odlewamy a jarmuż kroimy drobno – posłuży on nam do posypania warzyw na talerzu.
  4. Kaszę dodajemy do warzyw jeżeli była zimna to czekamy chwilkę aż się zagrzeje w warzywach. Wykładamy na talerz, posypujemy jarmużem i zajadamy:)

Smacznego !

 

WP_20160127_003

Lubicie takie wegańskie obiady? Piszcie w komentarzach;)

Jeżeli przepis się Wam spodobał, koniecznie podzielcie się nim ze znajomymi!

Skomentuj

